TAYLOR & FRANCIS LTD

A Theory Of Adaptation

A Theory Of Adaptation

Produktbeskrivelse

Boken "A Theory of Adaptation" tar for seg den kontinuerlige utviklingen av kreativ tilpasning og argumenterer for at tilpasningsprosessen er sentral for vår evne til å fortelle historier. Linda Hutcheon utvikler en teori om tilpasning som spenner over flere medier, inkludert film, opera, videospill, popmusikk og fornøyelsesparker, og hun analyserer bredden, omfanget og de kreative mulighetene innen hvert enkelt medie. Denne nyutgaven er supplert med et nytt forord fra forfatteren, som diskuterer både nye tilpasningsformer og plattformer, samt de siste kritiske utviklingene innen studiet av tilpasning. I tillegg inneholder den et opplysende nytt epilog fra Siobhan O’Flynn, som fokuserer på tilpasning i konteksten av digitale medier. O’Flynn vurderer virkningen av transmediale praksiser og eiendommer på form og praksis av tilpasning, og hun studerer hvordan spillnarrativer utvides på tvers av medieplattformer, fanbaserte tilpasninger (fra Twitter og Facebook til hjemmelagde filmer), samt tilpasning av bøker til digitale formater. "A Theory of Adaptation" er en uunngåelig ressurs for alle som er interessert i forståelsen av tilpasningsprosesser i den moderne medieverden.

Prishistorikk

Lavest
620 KR
Høyest
679 KR
Gjennomsnitt
650 KR
Median
636 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke TAYLOR & FRANCIS LTD
Navn A Theory Of Adaptation
GTIN/EAN/ISBN 9780415539388
Kategorier Bøker