Enten du prøver å lande din første store jobb eller jobber for å perfeksjonere de nødvendige ferdighetene for å fylle en spillverden med lyd, tilbyr 'Aaron Marks' Complete Guide to Game Audio' 3. utgave leseren alt de trenger å vite om lydsiden av den flerfoldige milliarder dollar verdige videospillindustrien. Denne boken bygger videre på suksessen til den andre utgaven, med enda mer ekspertveiledning fra mestere innen feltet og tar for seg nåværende endringer i den voksende videospillindustrien. Utdrag fra verktøyene de profesjonelle bruker, som Marty O’Donnell, Richard Jacques og Tom Salta, viser hvordan de skaper sitt arbeid og gir nykommere i bransjen muligheten til å forberede sine egne lydstudioer. Boken gjennomgår også eksempler på kontrakter og gir nyttige råd om kontraktsvilkår og forhandlingspunkter. Disse kontraktene er også tilgjengelige som en nedlastbar zip-fil for leserens bekvemmelighet. Aaron Marks utforsker videre hvordan man setter sine økonomiske vilkår og nettverker effektivt, med relevante eksempler.