Addressing Tensions and Dilemmas in Inclusive Education
Produktbeskrivelse
I denne oppdaterte andre utgaven av "Addressing Tensions and Dilemmas in Inclusive Education" videreutvikles den kritiske analysen fra den første utgaven, som integrerer interaksjonen mellom ulike perspektiver og posisjoner innenfor feltet inkluderende utdanning. Denne sentrale ressursen utvider argumentene fra første utgave med tydeligere implikasjoner for hvordan man kan håndtere spenninger og dilemmaer innen inkluderende utdanning, samt hvordan man kan løse dem gjennom demokratisk drøfting. Bygget på moderne forskning, teori og politikk, samt en respons på nåværende perspektiver om utdanning for barn og unge med læringsvansker og funksjonshemninger, utvider og finjusterer Brahm Norwich det opprinnelige kjerneargumentet fra forrige utgave – at den praktiske realiseringen av inkludering medfører spenninger og dilemmaer som må adresseres og løses. Den sentrale analysen fokuserer på: - identifikasjon og klassifisering - nåværende nasjonale og internasjonale oppfatninger - pedagogiske tilnærminger.