Boken "Aesthetic Practices in African Tourism" tar leseren med på en fascinerende reise inn i fenomenet 'Rastahood', en samfunnsrettet ungdomskultur og en ny kunstform for turisme utviklet av unge menn som lever i utkanten av den ghanesiske økonomien. Gjennom en grundig utforskning av kunst, musikk og følelsesmessige erfaringer i turistkontekster avdekker boken hvordan disse unge mennene, til tross for mangel på utdannings- eller klassekapital, fant muligheter for mobilitet gjennom sitt samarbeid med utlendinger, og dermed utvidet sine geografiske og temporale horisonter. Boken følger utviklingen av Rastahood og undersøker hvordan ungdommen skapte en kunstform som er både forankret i, og representativ for, et bestemt sted. Denne kunsten bidro til å løfte dem ut av sine begrensede kår. Avslutningsvis tar boken et skritt inn i nåtiden og tar for seg hvordan mennene, som nå har nådd midten av livet, ser tilbake på de mulighetene og endringene Rastahood har brakt med seg. Den belyser også de sosiale konsekvensene av neoliberal kapitalisme, spesielt hvordan neoliberal subjektivitet og kollektivitet har utviklet seg.