African Perspectives on the Teaching and Learning of English in Higher Education
Produktbeskrivelse
Denne boken samler arbeidet til afrikanske forskere og utdannere som er direkte involvert i initiativer for å forbedre undervisningen og læringen av engelsk innen høyere utdanning i Afrika. Boken tilbyr alternative perspektiver fra ulike afrikanske land, med eksempler på avkoloniserte praksiser innen forskning. Den gir en kritisk diskusjon samt eksempler på vellykkede metoder for undervisning av engelsk i Afrika. Hvert kapittel omhandler en spesifikk kontekst og et spesifikt undervisnings- og/eller læringsinitiativ innen høyere utdanning, med fokus på sammenlignbarhet av informasjon og en tydelig evaluering samt kritisk analyse av tiltakene. Forfatterne presenterer en gjennomtenkt sammenligning av ulike metoder, strategier og resultater, og gir en autoritativ referanse til effektive strategier for undervisning og læring av engelsk. Boken tegner et sammenhengende bilde av feltet for engelskundervisning i Afrika og vil være av stor interesse for forskere og akademikere.