Algebra Structure Sense Development amongst Diverse Learners
Produktbeskrivelse
Denne boken fremhever betydningen av effektivt læreplanutvikling, undervisningsmateriale og pedagogiske metoder for å fremme forståelsen av algebraisk struktur blant elever på ulike utdanningsnivåer. Boken betrakter forståelsen av algebraisk struktur som grunnleggende for utviklingen av studenters bredere matematiske modenhet og avansert tenking. Den gjennomgår kontekstuelle, historiske, kognitive og semiotiske faktorer som påvirker tilegnelsen av algebraisk strukturforståelse. Videre gir den empirisk bevis som demonstrerer muligheten for å knytte forståelsen av algebraisk struktur til teknologiske verktøy, samt å fremme denne forståelsen blant en mangfoldig gruppe elever. Pedagogiske tilnærminger inkluderer bruken av adaptive digitale miljøer, gamifisering, diagnostiske og overvåkingsverktøy, samt øvelser og algebraiske sekvenser med varierende kompleksitet. Boken argumenterer for et fokus på både intuitiv og formell kunnskap, og vil være av interesse for studenter, forskere og akademikere som er interessert i utdanningsforskning, samt matematikkdidaktikk og tallforståelse.