Denne strømlinede, steg-for-steg guiden gir studenter og nykommere i mediefeltet en omfattende oversikt over hele produksjonsprosessen, fra idéutvikling til markedsføring av det endelige produktet. Leserne vil lære hva som kreves for å skape en idé, utvikle den, og deretter markedsføre og selge den. Boken dekker viktige temaer som pitching, produksjon, markedsføring av visjonære konsepter, finansiering og distribusjon av innhold. Den fokuserer både på tradisjonelle og ikke-tradisjonelle plattformer, inkludert sosiale medier, nettsteder og online annonsering, og utforsker strømningene i de stadig utviklende medieplattformene, ideene og praksisene. Gjennom eksempler viser boken hvordan man kan navigere i disse unike kreative prosessene. Intervjuer med bransjeeksperter gir nyttige tips og triks for å skape et prosjekt som har markedsverdi. I denne boken vil du lære hvordan du kan: * * Skille mellom en 'fantastisk idé' og en 'markedsførbar idé.' * * Komprimere idéen din til en effektiv 'elevator pitch.' * * Utvikle en grunnleggende forretningsplan. * * Lage en markedsføringsstrategi, uansett hvilke plattformer du velger.