Boken ’An Introduction to Psychological Tests and Scales’ er en uvurderlig ressurs for lesere uten tidligere kunnskap om databehandling eller statistikk. Den er utformet for å støtte utviklingen av pålitelige og gyldige tester og skalaer til bruk i vurdering eller forskning. Målgruppen er både studenter og forskere som ønsker et klart, kortfattet og lettfattelig introduksjonsverktøy for feltarbeid eller forskningsanalyse. I denne boken finner du detaljerte retningslinjer for hvordan man kan finne og konstruere psykologiske mål, samt beskrivelser av de mest kjente psykologiske målene. Boken gir trinnvise instruksjoner for utforming av mål, registrering av data, samt beregning av pålitelighet og gyldighet av testresultater. For nybegynnere introduseres også avanserte teknikker som faktoranalyse, analyse av varians og multippel regresjonsanalyse. Den oppdaterte utgaven av boka er revidert i sin helhet og inneholder nye statistiske testprosedyrer i tråd med den nyeste versjonen av SPSS. Den inkluderer også oppdaterte akademiske artikler som bidrar til å holde innholdet relevant og i takt med ny forskning. Sammensatt gir boken en uvurderlig kunnskapsbase for både bachelor- og masterstudenter innen atferdsfag.