Sosiale medier har gitt markedsførere en enestående mulighet til å knytte bånd med forbrukerne på en innovativ og revolusjonerende måte. Denne nye plattformen byr imidlertid ikke bare på spennende muligheter, men også på en rekke utfordringer, spesielt for dem som ikke er "digitale innfødte". "An Introduction to Social Media Marketing" er den første læreboken for studenter som gir en trinn-for-trinn veiledning til denne stadig mer dominerende markedsføringsdisiplinen. I likhet med sitt søsken Digital Marketing: a Practical Approach, er denne boken bygget på solid akademisk fundament, men den tar sikte på å være mer tilgjengelig med en praktisk tilnærming som passer godt for kortere kurs og supplering av pensum. Hver kapitteløvelse er designet for å utvikle kunnskap, samt teste studentenes forståelse av hvordan de ulike konseptene og modellene best benyttes. Gjennom å forplikte dem til å undersøke hvordan disse prinsippene kan anvendes i virkelige situasjoner, oppfordres studentene til å anvende teoretisk kunnskap i praksis. Boken komplementeres ytterligere av forfatterens fremragende nettside, som inkluderer lenker til kontinuerlig oppdaterte statistikker og artikler, for å holde leserne informert om de stadig skiftende trendene innen dette dynamiske feltet.