TAYLOR & FRANCIS LTD

Analyzing Social Narratives

Analyzing Social Narratives

Produktbeskrivelse

Å tolke menneskelige historier, enten de er fortalt av enkeltpersoner, grupper, organisasjoner, nasjoner eller til og med sivilisasjoner, åpner for et bredt spekter av forskningsmuligheter for å forstå hvordan mennesker konstruerer, former og omformer sine oppfatninger, identiteter og tro. Forskning på narrative tilnærminger er et raskt voksende felt innen samfunnsvitenskapene, samt i de samfunnsorienterte humanistiske fagene, som kulturstudier. Denne metodisk rammede boken gir konseptuelle retninger for studiet av sosiale narrativer, og veileder leserne gjennom metodene for narrativ forskning, samtidig som den reiser viktige etiske og verdimessige dilemmaer. Shenhav beskriver tre klassiske elementer av narrativ – tekst, fortelling og narrasjon – konsepter som er velkjente for dem som studerer litteratur. Til denne klassiske trilogien av begreper tilfører boken også begrepet mangfoldighet, et verdifullt element for å anvende narrativ analyse innen samfunnsvitenskapene, da den hviler på forståelsen av at sosiale narrativer søker reproduksjon og selv-mangfold for å kunne.

Prishistorikk

Lavest
499 KR
Høyest
520 KR
Gjennomsnitt
510 KR
Median
510 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke TAYLOR & FRANCIS LTD
Navn Analyzing Social Narratives
GTIN/EAN/ISBN 9780415537414
Kategorier Bøker