Boken 'Answers for Modern Communicators' tilbyr både studenter og yrkesaktive verdifulle svar på sentrale spørsmål knyttet til karriere og kommunikasjon, og hjelper dem med å mestre kommunikasjon i en forretningssetting. Kommunikasjonsekspert Deirdre Breakenridge undersøker hvordan fagfolk kan maksimere sine karrieremuligheter i et raskt skiftende medielandskap. Hun gir råd til både nybegynnere og erfarne ledere om hvordan de kan utnytte og tilpasse seg de nyeste kommunikasjonsformene. Forfatteren deler opp bokens innhold i åtte kritiske områder for de som ønsker å utvikle sine kommunikasjonsevner, og starter med grunnleggende prinsipper som er nyttige i alle settinger. Senere utdyper hun hvordan organisasjoner kan tilpasse seg teknologiske endringer og skiftende forbrukeratferd for å forbedre relasjoner, styrke sin tilstedeværelse på sosiale medier og øke merkevarekjennskapen. Den lettfattelige spørsmål-svar formatet guider leserne gjennom de mest presserende, forvirrende og ofte stilte spørsmålene om vellykket kommunikasjon, og inneholder rikelig med råd og eksempler.