Boken "Antisemitism on Social Media" henvender seg til alle som ønsker å forstå fenomenet antisemittisme på digitale plattformer. Forskere som er interessert i temaet vil bli presentert for innovative metodologier, som for eksempel bruk av verktøyene CrowdTangle og Voyant sammen med diskursanalyse. Boken introduserer også nye begreper som tertiær antisemittisme og antisemittisk eskalering, som bør bli standard i forskningen rundt antisemittisme på sosiale medier. Dette tverrfaglige verket inviterer både studenter og etablerte akademikere til å dykke dypere inn i fenomenet. Den tar for seg hvordan sosiale medier, med sin teknologi og forretningsmodell, har revolusjonert spredningen av antisemittisme, og hvordan dette påvirker ikke bare ofrene for antisemittisk hatprat, men også samfunnet som helhet. Boken gir innsikt i case-studier fra ulike plattformer som Twitter, Facebook, TikTok, YouTube og Telegram. I tillegg viser den hvordan sosiale medier blir brukt som et våpen gjennom spredning av antisemittisk innhold av politiske aktører fra både høyre, venstre og ekstreme fløyer.