Boken 'Applied Behavior Science in Organizations' gir en innsiktsfull fremstilling av historien bak Organizational Behavior Management (OBM) og den muligheten dette gir for å utforme og administrere positive arbeidsmiljøer, noe som igjen kan ha en gunstig påvirkning på samfunnet. I denne boka samles ledende eksperter fra både industrien og forskningsmiljøer for å gi en omfattende oversikt over de historiske tilnærmingene innen OBM. Boken innleder med en introduksjon til anerkjente praksiser i OBM og anvendelsen av grunnleggende prinsipper fra atferdsanalysen på forskjellige ytelsesproblemer i organisatoriske settinger. Den belyser deretter hvordan organisatoriske praksiser og forbrukernes atferd smelter sammen i en kompleks sammenheng for å oppnå organisasjonens mål og tilfredsstille forbrukerens behov, samtidig som de ofte uforvarende påvirker trivselen til medlemmene i organisasjonen. Forfatterne argumenterer for at atferdsvitenskapen har et ansvar for å bidra til sikkerhet, helse og velvære.