Boken 'Argumentation in Higher Education' gir professorer, forelesere og forskere nyttige retningslinjer for hvordan man kan undervise effektive argumentasjonsteknikker til både bachelor- og masterstudenter. Denne faglige guiden har som mål å gjøre det komplekse emnet argumentasjon mer tilgjengelig og forståelig. Med et solid fundament i empirisk forskning og teori, og med studenters perspektiver vektlagt, fyller denne boken et behov for undervisning i argumentasjon på høyere utdanningsnivå. Teksten er utarbeidet for å opplyse selv de mest erfarne professorene, og bidrar til en dypere forståelse av kravene til muntlig, skriftlig og visuell argumentasjon innen høyere utdanning. Den vil uten tvil påvirke og forbedre kursdesign. Boken argumenterer for en mer eksplisitt behandling av argumenter (produktet) og argumentasjon (prosessen) i høyere utdanning, slik at de grunnleggende reglene for det aktuelle akademiske disiplin blir tydelige. Hvert kapittel avsluttes med praktiske øvelser som kan brukes i personalutvikling.