Den andre utgaven av 'Arts Management' er grundig revidert for å gi et oppdatert og omfattende overblikk over dette hurtig utviklende feltet. Boken gir både kunstledere og studenter et engasjerende og sofistikert innblikk i de kunstneriske, ledelsesmessige og samfunnsmessige ansvarene som kreves for å arbeide innen dette området. Med nye casestudier og flere nye kapitler tar Derrick Chong en tverrfaglig tilnærming til å utforske noen av hovedimpulsene som informerer diskusjonene om ledelse av kunst- og kulturorganisasjoner. Dette er debatter med stor betydning, ettersom kunstledere forventes å forene ledelses-, økonomiske og estetiske målsettinger. Noen av temaene som dekkes inkluderer: forholdet mellom kunst og staten, med referanse til instrumentaliseringen av kunst og kultur; samspillet mellom næringsliv og kunst; eierskap og kontroll av kunstorganisasjoner; kunstforbruk og forbrukere, inkludert publikumsutvikling og kunstmarkedsføring; ledelse for fremragende kvalitet og kunstnerisk integritet; samt finansielle investeringer.