Boken "At the Threshold" undersøker prestasjonsstrategiene som benyttes av samtidsiranske kunstnere og aktivister for å omdefinere begrepet "iraneske" i lys av Irans lokale, regionale og globale posisjon. Dette studiet identifiserer viktige sosiale og politiske grep som gjøres gjennom teater- og kunstneriske verk, samt elektronisk musikk, som alle bidrar til å formulere og reformulere hva det vil si å være iraner. Disse kunstverkene bryter med de faste og konstruerte stereotypiene som både det islamske regimet og vestlige makter har projisert på dem. Boken utforsker hvordan kunstverk blir meningsfulle performative handlinger innenfor sine respektive kontekster. Den ser nærmere på verkene til den anerkjente iranske fotografen Shadi Ghadirian, samt den nye generasjonen av iranske nonkonformistiske kunstnere som Tahmineh Monzavi og Hedieh Ahmadi. Videre belyser den de visjonære teaterproduksjonene til Ali Akbar Alizad og den radikalt utradisjonelle lyden fra elektronisk musikkbevegelse i Teheran. Denne boken retter et kritisk blikk mot kunstnere basert i Iran.