Audience Genre Expectations in the Age of Digital Media
Produktbeskrivelse
Denne boken bygger bro mellom film- og medievitenskap ved å undersøke publikums forventninger til film- og tv-sjangere i en tidsalder preget av digital strømming. Den kombinerer kvalitative tematiske analyser med kvantitative datadrevne studier. Gjennom fire banebrytende undersøkelser av både publikum og innholdsskapere har forfatterne empirisk avdekket hva publikum forventer av ulike sjangre, samt i hvilken grad disse forventningene harmonerer med definisjonene til akademikere og kritikere. De utforsker også variasjonen og kompleksiteten i publikums forventninger i en tid med overflod av medier. Boken ser på publikumsvaner og preferanser, basert på både teoretiske tilnærminger og originale empiriske analyser, med tanke på betydningen for det bevegelige bildet i et raskt skiftende medielandskap. Ved å anvende dataene utvikler forfatterne flere nye konsepter, inkludert sjangerrepertoar, sjangerhybride, maksimering av publikumsinteresse, og en søken etter variasjon, samt en ny fase av sjangermessig utvikling, kjent som sjangerbending. Dette gjør verket til en ideell kilde for studenter, forskere og profesjonelle innen film- og mediefeltet.