Boken "Auditing Organizational Communication" er en grundig revidert og oppdatert utgave av den vellykkede "Handbook of Communication Audits for Organizations", som har sementert sin posisjon som en kjernebok innen feltet organisatorisk kommunikasjon. Forskning har konsekvent vist hvor viktig effektiv kommunikasjon er for suksess i næringslivet. Den fremhever også nødvendigheten for organisasjoner å implementere validerte teknikker som gjør dem i stand til å systematisk måle og overvåke sin kommunikasjon. Denne håndboken gir leserne de essensielle analytiske verktøyene som kreves for å gjennomføre slike vurderinger. Hargie og Tourish, sammen med anerkjente bidragsytere fra både industri og akademia, gir en omfattende analyse av forskning, teori og praksis knyttet til kommunikasjonsrevisjonsmetoden. De vurderer hovedalternativene som organisasjoner står overfor når de setter i gang med en revisjon, diskuterer fordeler og ulemper ved tilgjengelige metoder, og presenterer relevante case-studier av kommunikasjon.