Autoethnography in Early Childhood Education and Care
Produktbeskrivelse
Boken "Autoethnography in Early Childhood Education and Care" gir en omfattende utforskning av autoetnografi som metodologi innen tidlig barneutdanning og omsorg, og utvider dermed diskursene innen utdanningsforskning gjennom en rekke tankevekkende fortellinger. Den bryter ny mark for forskere som ønsker å benytte ukonvensjonelle tilnærminger i forskning knyttet til de tidlige årene. Denne unike publikasjonen samler forskning og litteratur fra ulike disipliner og utfordrer oppfatningen av hva det betyr å være utøver i tidlig barnehagevirksomhet. Gjennom sterke og gripende fortellinger basert på forfatterens egne erfaringer, gir boken en både kreativ og faglig innsikt i de utfordringene som oppstår for de som arbeider i tidlig barneomsorg. Teksten tilbyr innsikt i arbeidet med autoetnografi, dens hensikt og metodologiske spenninger. Den gir også profesjonelle som er engasjert i omsorgsrelaterte tilnærminger en rekke vignetter for opplæring og videre refleksjon. I tillegg oppfordrer boken til en bredere debatt og diskusjon om kjerneverdier.