Boken _Becoming a Growth Mindset School_ undersøker teoriene som ligger til grunn for et veksttankesett og viser hvordan man kan integrere disse i skolens kultur. Den gir en trinnvis veiledning for skolens ledere, og hjelper dem å utvikle en undervisnings- og læringsmetodikk som oppmuntrer elever til å ta imot utfordringer, være utholdende i møte med motgang, og se innsats som veien til dyktighet. Boken handler ikke om raske løsninger eller mirakuløse metoder, men om en evidensbasert transformasjon av hvordan vi tenker og snakker om undervisning, ledelse og læring. Chris Hildrew trekker på sin omfattende erfaring og bygger på banebrytende forskning fra Carol Dweck, Angela Duckworth, og andre. Han veileder leserne gjennom de både utfordringer og muligheter som følger med implementeringen av et veksttankesett, inkludert: - Utforming av læreplaner med veksttankesett - Innføring av veksttankesett blant ansatte - Vurdering, tilbakemelding og merking med fokus på veksttankesett