Den sjette utgaven av ‘Becoming a Public Relations Writer’ opprettholder sin stilling som en uunnværlig veiledning til skriveprosessen innen offentlig relasjonsarbeid. Smith presenterer omfattende eksempler, retningslinjer og øvelser som gjør det mulig for studenter å både lære det grunnleggende innen PR-skriving og praktisere sine skriveteknikker. Boken integrerer etiske og juridiske problemstillinger gjennom hele teksten, og dekker skrivestiler for både journalistiske og organisatoriske medier. Denne nye utgaven oppdaterer og utvider dekningen av skriving for digitale og sosiale medier – inkludert blogger, nettsteder og wikier, samt sosiale nettverk som Facebook, mikroblogging på Twitter, bildedeling via Instagram og Snapchat, og videodeling på YouTube. Denne variasjonen gjenspeiler det nåværende landskapet innen publikumsrelasjoner, noe som forbereder studenter på bachelor-nivå for karrierer innen PR. ‘Becoming a Public Relations Writer’ er en pålitelig ressurs for kurs i PR, medieskriving og strategisk kommunikasjon.