Til tross for rekordhøye salgstall og en stadig voksende global industri er det en enkel sannhet at videospill er i ferd med å forsvinne. Fysisk forfall av disker, kassetter, konsoller og kontroller betyr at både dataene og enhetene vil smuldre til støv, og dermed til slutt gå tapt for alltid. Men det er mer som ligger bak forsvinningen av videospill enn bare plastkorrosjon og dataforringelse. "Best Before" utforsker hvordan detaljhandelen, forlaget, teknologidesign, reklame og markedsføringspraksiser i videospillindustrien aktivt bidrar til obsolens, der gamle spill slites ut og pensjoneres for å gi plass til de alltid nye, ‘kommende’ titlene og ‘neste generasjons’ plattform. Mot bakteppet av materiell forringelse og den språklige produksjonen av obsolens, undersøker "Best Before" de konseptuelle og praktiske utfordringene som eksisterer innen det spirende feltet for bevaring av spill. Boken gir en dypere forståelse av videospill som rike, komplekse og foranderlige tekster og opplevelser som krever støtte og opprettholdes.