Denne boken, 'Beyond Names for Things', representerer et banebrytende bidrag til forskningen på barns språkutvikling ved å rette oppmerksomheten mot hvordan barn tilegner seg verb i tidlig alder. I motsetning til tidligere studier som hovedsakelig har fokusert på hvordan barn lærer navn på konkrete objekter, tilbyr dette redigerte verket en grundig utforskning av barns tidligste ord for handlinger og hendelser, samt de kognitive strukturer som kan ligge til grunn for disse. Bidragsyterne undersøker om de grunnleggende prinsippene for ordlæring som gjelder for substantiv også er relevante når det kommer til verb. I tillegg blir den språklige konteksten, spesielt argumentstrukturen, ansett som en viktig faktor i tilegnelsen av verb. Et sentralt tema i mange av kapitlene er sammenligningen mellom prosessene for læring av substantiv og verb. Flere bidragsytere fremmer provoserende forslag til utviklingen av teorier om leksikalsk utvikling som omfatter det brede spekteret av leksikalske elementer som barn lærer og bruker. Denne omfattende utforskningen gir innsikt i den komplekse naturen av språktilegnelse hos barn og vil være av stor interesse for forskere innen barnepsykologi, lingvistikk og utdanning.