Beyond Quality in Early Childhood Education and Care
Produktbeskrivelse
Boken 'Beyond Quality in Early Childhood Education and Care' tar en omfattende tilnærming til spørsmål knyttet til tidlig barndom, ved å knytte disse til sosiologi, filosofi, etikk, statsvitenskap og ulike andre fagfelt. Den analyserer og plasserer problemstillingene innen en global kontekst, og henter inspirasjon fra arbeider fra Canada, Sverige og Italia, inkludert de verdenskjente barnehagene i Reggio Emilia. Boken utfordrer tradisjonelle måter å definere og måle kvalitet i tidlig barndomsarbeid på, og den stiller spørsmål ved en tendens til å redusere ethiske og filosofiske problemstillinger til rent tekniske og ledelsesmessige spørsmål fokuserte på ekspertrådgivning og kvantifisering. Med en ny forord til denne klassiske teksten argumenterer forfatterne for at det finnes alternative tilnærminger til 'kvalitetsdiskursen' for å forstå og evaluere pedagogisk arbeid i tidlig barndom, som igjen åpner for alternative måter å forstå tidlig barndom og formålet med tidlige barnehageinstitusjoner.