Big Data er til stede overalt i livene våre og påvirker oss på flere måter enn vi er klar over. Denne omfattende innføringen avdekker de komplekse terabyte som vil fortsette å influere livene våre på både kjente og ukjente måter. Boken tar for seg forskjellige case-studier som Amazon, Facebook, FIFA verdensmesterskapet og Aadhaar-programmet. Den undersøker hvordan Big Data endrer vår atferd, konsumvaner og reaksjoner i den digitale tidsalder. I tillegg belyser den hvordan Big Data har potensial til å transformere katastrofeforvaltning og helsevesen, men også hvordan det kan brukes autoritært og utnyttende hvis det havner i gale hender. Dette nyeste verket fra forfatterne av 'Kunstig intelligens: Utvikling, etikk og offentlig politikk' er skrevet på en lettfattelig måte og er uunnværlig for forskere innen vitenskap og teknologi, medie- og kulturstudier, offentlig politikk og digitale humaniora. Boken fungerer også som et lys for den generelle leseren som ønsker å forstå den digitale tidsalderen.