Den fullt reviderte og oppdaterte utgaven av "Body Image", 4. utgave, gir en omfattende oppsummering av forskningen på kroppsbilde hos menn, kvinner og barn, og trekker sammen forskningsresultater fra psykologi, sosiologi og kjønnsstudier. Den nye utgaven presenterer den nyeste forskningen om kroppsbilde, inkludert arbeid om teknologi og kroppsbilde, inngrep for å redusere kroppsmessig misnøye, samt sammenhenger mellom kroppsbilde, BMI og tilgjengelighet av klær. Boken inkluderer data fra intervjuer og fokusgrupper med menn, kvinner, og barn som har delt sine tanker om kroppsbilde og hvordan det påvirker resten av livene deres. Den utforsker en rekke viktige samtidsspørsmål, som effekten av sosiale medier og selfie-takning på kroppsbilde, arbeidet til aktivister og akademikere som prøver å endre hvordan moteindustrien fremstiller kvinners kropper, samt ny forskning som undersøker innvirkningen av helkroppsskanningsteknologi og spillavatarer på bekymringer rundt utseendet. Boken gjenspeiler retningen innen forskningen på dette feltet.