Bourdieusian Media Studies gir en grundig fremstilling av Pierre Bourdieus kulturelle sosiologiske tilnærming innen mediefeltet. Boken utdyper hva en "Bourdieusian" analyse av media innebærer og belyser hvordan slike analyser kan gi nye innsikter i det digitale medielandskapet. Forfatteren bruker Bourdieus konsept om sosialt felt, kapital og habitus for å utforske de sosiale betingelsene for medie- og kulturproduksjon, samt mediebrukeres praksiser og preferanser, og maktdynamikken i sosiale nettverk. Gjennom en nøye gjennomgang av Bourdieus begreper, epistemologiske antakelser og metodologiske tilnærminger, presenterer boken en rekke casestudier som spenner fra TV-produksjon og feltet mediestudier til mediebruk og sosiale medier. Ved å illustrere håndverket i Bourdieusian media studies, kaster denne boken nytt lys over viktige dinamikk i den digitale mediekulturen og vil være av interesse for både forskere og studenter innen mediefeltet.