Denne boka undersøker betydningen av strategisk merkevarebygging og merkehåndtering. Den gir en grundig innføring i grunnleggende prinsipper for lansering, vekst, utnyttelse og forvaltning av merker i et globalt perspektiv. Boken tar for seg de strategiske beslutningene som er knyttet til merkevarebygging og integreringen av de fire P-ene i implementeringen av merkevarestrategien. Forfatterne gir et praktisk perspektiv på hvordan man bygger merker gjennom sosiale medier og utnytter kunstig intelligens-teknologier. Leserne vil få en klar forståelse av forbrukeratferds rolle, forskningsmetoder som enhver merkevareleder må kjenne til, samt konseptene merkevarearkitektur, merkevareportefølje, merkeverdi og verdsetting. Merkevarebygging krever en visjon for fremtiden, logikk for å forstå markedet, og kunsten å forstå forbrukerne. Dette verket fungerer som en veiledning for lesere og fagpersoner som er interessert i alle aspekter av merkevarebygging. Det vil også være nyttig for studenter og forskere innen markedsføring, reklame og merkevareledelse, samt forretningsstudier.