Bringing User Experience to Healthcare Improvement
Produktbeskrivelse
I denne boken, som inkluderer et forord av Lynne Maher, leder for Innovasjonspraksis ved NHS Institute for Innovation and Improvement ved Universitetet i Warwick, Coventry, introduseres leserne for 'Experience Based Design' (EBD). Dette er en banebrytende metode for å forbedre helsetjenester ved å ha et brukerfokus. Boken belyser hvordan pasientopplevelsen involverer ikke bare helsepersonell, men også pårørende og venner, og hvordan systemer og retningslinjer må tilpasses for å ta hensyn til alle disse faktorene. Gjennom en utforskning av de underliggende konsepter, metoder og praksiser knyttet til EBD, gir denne innsiktsfulle guiden en unik tilnærming til kundetilfredshet innen helsevesenet. Den presenterer anbefalinger for fremtiden samt mange interessante diskusjonspunkter. Boken vil være av stor interesse for ledere innen helse- og sosialsektoren, spesielt direktører for tjenesteutvikling ved sykehus, sykepleiere, samt beslutningstakere og utformere av helse- og sosialpolitikk. Den henvender seg også til spesialister innen kvalitetsforbedring og organisasjonsutvikling i helsesektoren.