I dagens organisasjoner er vi konstant omfavorisert av tomt prat. Begrep som å 'gå fremover' mot 'leveranser' og å 'grave dypere' i 'beste praksis' har blitt en del av vår daglige jargon. Dette har gjort det mer viktig å mestre ledelsespråk enn å oppnå langvarige resultater. Konsekvensene av dette er at meningsløs bedriftsjargon svekker organisasjonene våre. I boken 'Business Bullshit' argumenterer forfatteren, en anerkjent forsker innen ledelse, for at vi må kalle denne tomme praten det den er: bullshit. Boken undersøker hvordan organisasjoner har utviklet seg til store maskiner for produksjon, distribusjon og konsum av bullshit. Den viser hvordan det meningsløse språket i ledelse har spredd seg til skoler, NGO-er, politikk og media. 'Business Bullshit' lærer deg å gjenkjenne bedriftsbullshit, vurderer hvorfor det er så populært, og skisserer innvirkningen det har på organisasjoner og de ansatte. Den gir også konkrete råd om hvordan vi kan redusere mengden bullshit på arbeidsplassen. Forfatteren gjør en grundig redegjørelse for hvorfor det er nødvendig å ta tak i dette problemet.