I sin tredje utgave tar "Cases in Public Relations Management" for seg nyere saker innen strategisk kommunikasjon, utformet for å fremme diskusjon, debatt og utforskning av alternativene som dagens strategiske PR-ledere står overfor, med omfattende supplerende materiale. Boken inkluderer en grundig dekning av de nyeste kontroversene i aktuelt arbeide, samt en diskusjon om de etiske spørsmålene som har fått oppmerksomhet de senere årene. Den tar for seg strategier benyttet av PR-fagfolk. Den problemorienterte tilnærmingen med case-studier oppfordrer leserne til å vurdere hva de vet om kommunikasjonsteori, PR-prosessen og ledelsespraksiser. Blant nyhetene i den tredje utgaven finner man: atten nye saker, inkludert Snap, Wells Fargo, SeaWorld, United Airlines og Starbucks; økt fokus på sosiale medier og samfunnsansvar i dagens kommunikasjonsledelse; samt aktiviteter på slutten av hvert kapittel som forsterker kjernene konseptene. Boken er utviklet for avanserte studenter innen strategisk kommunikasjon.