Boken "Children’s Literature in Place: Surveying the Landscapes of Children’s Culture" er en redigert samling som gir dyptgående innsikt i de ulike, internasjonale og tverrfaglige perspektivene på steder og rom knyttet til barnebøker, medier og kultur. Den tar for seg både innhold og metodologi i ulike fiktive, virtuelle og materielle settinger. Gjennom denne antologien undersøkes de skiftende landskapene innen barnas kultur, inkludert både de forventede og de uventede steder som oppstår som følge av og i sammenheng med barnekultur. Boken fremhever det mangfoldige og varierte i steder og rom relatert til barne- og ungdomslitteratur. Ved å la studier av sted stå som en ledende prinsipp, bygger verket videre på en imponerende mengde internasjonal forskning om sted i barnebøker, medier og kultur for å samle og tilby en omfattende oversikt over hvordan man kan studere sted i litteratur for barn og unge. Denne samlingen presenterer et bredt spekter av tilnærminger og internasjonale perspektiver i studiet av sted i barnelitteratur, medier og kultur.