TAYLOR & FRANCIS LTD

Chinese Television and Soft Power in Africa

Chinese Television and Soft Power in Africa

Produktbeskrivelse

Boken "Chinese Television and Soft Power in Africa" utforsker den bemerkelsesverdige veksten av StarTimes, et kinesisk betalings-TV-selskap med cirka 30 millioner abonnenter som tilbyr satellitt-TV til 20 afrikanske land. Denne kringkasteren retter seg mot demografiske grupper som anses som økonomisk uinteressante av vestlige TV-leverandører og kombinerer underholdning som kinesiske dramaer og Kung Fu-innhold med overdubbing på afrikanske språk sammen med kinesisk statlig programvirksomhet. Dette gjør kanalen til en delvis offentlig diplomatisk plattform. Samtidig tilbyr kanalen nye innfødte språkkunnskapskanaler, utvider tilgangen til TV i rurale områder og sponser afrikanske fotballmerker. Boken tar for seg alle aspekter av StarTimes, inkludert hvordan selskapet innpasser seg i Kinas utviklingshjelpsprogrammer, dets struktur som et privat selskap likevel finansiert av kinesiske banker, og hvordan stasjonen blir oppfattet av medieprofesjonelle basert på omfattende intervjuer i Ghana, Kenya og Zambia. Totalt sett viser boken hvordan dette store mediefenomenet har blitt en viktig aktør innen kinesisk innflytelse i Afrika.

Prishistorikk

Lavest
2154 KR
Høyest
2268 KR
Gjennomsnitt
2233 KR
Median
2241 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke TAYLOR & FRANCIS LTD
Navn Chinese Television and Soft Power in Africa
GTIN/EAN/ISBN 9781032328836
Kategorier Bøker