Boken "Chinese Television and Soft Power in Africa" utforsker den bemerkelsesverdige veksten av StarTimes, et kinesisk betalings-TV-selskap med cirka 30 millioner abonnenter som tilbyr satellitt-TV til 20 afrikanske land. Denne kringkasteren retter seg mot demografiske grupper som anses som økonomisk uinteressante av vestlige TV-leverandører og kombinerer underholdning som kinesiske dramaer og Kung Fu-innhold med overdubbing på afrikanske språk sammen med kinesisk statlig programvirksomhet. Dette gjør kanalen til en delvis offentlig diplomatisk plattform. Samtidig tilbyr kanalen nye innfødte språkkunnskapskanaler, utvider tilgangen til TV i rurale områder og sponser afrikanske fotballmerker. Boken tar for seg alle aspekter av StarTimes, inkludert hvordan selskapet innpasser seg i Kinas utviklingshjelpsprogrammer, dets struktur som et privat selskap likevel finansiert av kinesiske banker, og hvordan stasjonen blir oppfattet av medieprofesjonelle basert på omfattende intervjuer i Ghana, Kenya og Zambia. Totalt sett viser boken hvordan dette store mediefenomenet har blitt en viktig aktør innen kinesisk innflytelse i Afrika.