TAYLOR & FRANCIS LTD

Classics in Media Theory

Classics in Media Theory

Produktbeskrivelse

«Classics in Media Theory» er en omfattende samling som introduserer og setter i kontekst de mest innflytelsesrike tekstene og tenkerne innen medieforskning, fra tidlig på 1900-tallets massekommunikasjon til de første stadiene av digital kultur i det 21. århundre. Boken samler betydningsfulle teorier om media, formidling og kommunikasjon, samt forholdet mellom media, kultur og samfunn. Hvert kapittel inneholder en grundig analyse av en klassisk tekst, skrevet av en moderne medieforsker. Bidragsyterne oppsummerer innholdet i teksten, knytter den til de tradisjonelle tankene i medieforskning og fremhever dens relevans i dagens samfunn. Boken utforsker de sentrale teoretiske tradisjonene innen medieforskning: spesielt kulturstudier, forskning på massekommunikasjon, mediumteori og kritisk teori. Dette gir studenter en dypere forståelse for hvordan medieforskning har utviklet seg under skiftende historiske forhold, og gir dem verktøyene som trengs for å analysere deres nåværende situasjon. «Classics in Media Theory» er et uunnvikelig verk for alle som studerer eller er interessert i mediefeltet.

Prishistorikk

Lavest
583 KR
Høyest
608 KR
Gjennomsnitt
596 KR
Median
596 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke TAYLOR & FRANCIS LTD
Navn Classics in Media Theory
GTIN/EAN/ISBN 9781032557953
Kategorier Bøker