Boken 'Co-Leadership in the Arts and Culture' utforsker Co-leadership, en ledelsespraksis og struktur som ofte finner sted i kunstorganisasjoner, hvor to eller tre ledere samarbeider for å bygge bro mellom kunst og forretning på toppnivå. Selv om mange praktikerne anerkjenner dette fenomenet, er forskningen på området begrenset og spredt. Denne boken samler en sammenhengende oversikt og presenterer nye innsikter i feltet. Co-leadership er godt institusjonalisert i den vestlige verden, men kritiseres også for hvordan det kan hemme kunstnerisk autonomi og for sitt pluralistiske preg som kan svekke klarheten i ledelsen. Samtidig personifiserer co-leadership de strategiske målene innen kunst, publikum, organisasjon og samfunn ved å håndtere ulike logikker – og navigere mellom kravene til kunstnerisk visjon og organisatorisk stabilitet. Dette representerer en integrerende løsning. Forfatterne undersøker de spesifikke aspektene ved co-leadership innen kunst, inkludert globale praksiser og den tverrfaglige naturen. Den teoretiske rammen for plural lederskap støtter deres empiriske utforskninger.