Boken 'Comics and the Senses' tar et kritisk blikk på definisjonen av tegneserier og hvordan de fungerer. Tradisjonelt har tilnærminger til tegneserier vært basert på antagelsen om at tegnestriper, tegneserier og graphic novels utelukkende er visuelle medier. Denne boken utfordrer dette synspunktet og argumenterer for at tegneserier ikke kan reduseres til bare det visuelle. Den utforsker de multisensoriske aspektene ved tegneserier, inkludert visuelle, auditive, taktile, olfaktive og gustatoriske elementer. I stedet for å anvende en synestetisk tilnærming, hvor alle sanser aktiveres gjennom visuelle stimuli, fremmer boken en modell som virkelig omfavner sanserik opplevelse, der direkte stimulering av leserens fysiske sanser kan forstås og analyseres. Gjennom et variert utvalg av eksempler demonstreres hvordan multisensoriske kommunikasjonsformer fungerer både i kommersielle og eksperimentelle kontekster. Avslutningsvis presenteres en casestudie av Alan Moores verk, som peker på interessante områder som kan belyses gjennom multisensorisk analyse, men som ofte er oversett av mer tradisjonelle tilnærminger.