Communicating Authority in Interorganizational Collaboration
Produktbeskrivelse
Boken gir en grundig analyse av utfordringene knyttet til å etablere autoritet innenfor samarbeidsprosjekter. Den introduserer konseptet 'kumulativ autoritet' og argumenterer for at effektiv kommunikasjon av autoritet er avgjørende for suksessen til samarbeid. Forfatteren, Rice, tar utgangspunkt i en perspektiv som anser kommunikasjon som grunnleggende for organisasjoner, og vurderer organisatorisk autoritet – som vanligvis forstås i lys av lederskap – som noe som i stedet forhandles gjennom kommunikasjon mellom medlemmene i samarbeidet, mens de forsøker å påvirke samarbeidets retning. Med utgangspunkt i en omfattende toårig casestudie av samarbeid innen nødhåndtering, kartlegger boken potensielle påvirkninger på samarbeidets autoritet. Dette inkluderer medlemmenes kunnskap og ekspertise, organisatoriske strukturer og hierarkier, samt den materielle verden, som dokumenter, teknologier og det naturlige miljøet. Denne boken er en verdifull empirisk ressurs for studenter og akademikere innen organisasjonskommunikasjon og ledelse.