Competitive Advantage, Strategy and Innovation in Africa
Produktbeskrivelse
Boken "Competitive Advantage, Strategy and Innovation in Africa" utforsker hvordan konkurranseevnen til selskaper er avgjørende for å forbedre deres effektivitet. Teknologiske innovasjoner gir selskaper et betydelig konkurransefortrinn og bidrar til bærekraftig utvikling. Denne antologien tar for seg flere metoder som bedrifter kan benytte for å oppnå konkurransefortrinn i et stadig skiftende forretningsklima. Boken belyser strategier knyttet til globale beslutninger om endrende forretningsmodeller og prosesser i en tid preget av innovasjon. Bidragene fra ulike forfattere gir leserne innsikt i fremvoksende innovasjonstrender som kan hjelpe ledere med å ta mer strategiske beslutninger, samtidig som de reduserer tid brukt på rapportering og avstemning. I et hyper-konkurransedyktig miljø vil denne boken være en verdifull ressurs for forskere og ledelsesutøvere som ønsker å forstå nye strategiske kilder. Her diskuteres blant annet radikale strategier og konkurranseinnovasjon, bærekraftig utvikling, konkurranseevne, små og mellomstore bedrifter (SMB), direkte og indirekte investeringer, de-lokalisering av virksomheter, samt verdiskaping.