Conducting Practitioner Research in Physical Education and Youth Sport
Produktbeskrivelse
I dagens utdanningslandskap stilles det en forventning om at lærere og trenere må være reflekterte praktikere. Dette kravet er nedfelt i nasjonale utdanningsstandarder i mange land. Denne innovative boken introduserer metodene som lærere og trenere kan bruke for å forske på sin egen profesjonelle praksis, noe som gir dem mulighet til å bli mer effektive reflekterte praktikere, og dermed forbedre læringen til sine studenter. Boken er unik i sin tilnærming, da den fokuserer spesielt på de spesielle utfordringene ved å arbeide i fysiske utdannings- og ungdomsidrettsmiljøer. Gjennom ekte eksempler og praktiske casestudier veiledes leseren i forskningsprosessen, trinn for trinn. Den undersøker hva, hvorfor, og hvordan av fire sentrale forskningsmetoder - aksjonsforskning, narrativ undersøkelse, autoetnografi og selvstudie. Boken gir en grundig analyse av styrkene og begrensningene ved hver metode og viser hvordan refleksiv forskning kan gi konkrete resultater.