Feltet for forbrukerkredittlovgivning har gjennomgått betydelige og fundamentale endringer de siste årene, delvis på grunn av reguleringene innført av Financial Conduct Authority fra 1. april 2014. Denne boken gir en klar og omfattende veiledning til dette kompliserte rettsområdet. Den andre utgaven er fullt oppdatert og tar for seg de nyeste utviklingene, inkludert den nye autoriseringsprosessen under Financial Services and Markets Act 2000, som også omfatter det midlertidige tillatelsessystemet og konsekvensene av dette. Den redegjør for det nye regime for finansielle kampanjer knyttet til kreditt og leieannonsering, samt de nye reglene som regulerer kortsiktige lån med høye kostnader og lån mellom brukere (peer-to-peer lending). Boken behandler også de nye bestemmelsene i den nylig utgitte Consumer Credit Sourcebook (CONC) og de nye kravene for boliglån som er fastsatt i MCOB. Videre omtales kravene for fjernsalg og avtaler inngått utenfor faste lokaler, spesielt knyttet til forbrukerkreditt og forbrukerleie, samt virkningen av Consumer Contracts (Information) direktivet.