Den tredje utgaven av "Consumerism in World History" undersøker forbrukerisme og dens utvikling, med særlig vekt på den moderne "forbruker-revolusjonen" og dens globale omfang. Boken tar for seg viktige tolkningstemaer, som om forbrukerisme er et naturlig menneskelig uttrykk eller om det involverer andre årsaker. Den utforsker også forholdet mellom forbrukerapparater (som butikker og reklame) og menneskelige behov, samt samspillet mellom vestlig og andre regionale former for forbrukerisme. Den dekker store historiske øyeblikk og endringer, inkludert forbrukerrevolusjonen i den vestlige verden som begynte på 1600-tallet, samt regionale kulturmønstre fra 1800-tallet og fremover. Denne betydelig reviderte utgaven inkluderer oppdaterte lesningsforslag, omskrevne seksjoner om premoderne forbrukerisme i landbrukssamfunn, globalisering og forbrukerisme, samt utvidet dekning av store regioner som India og Latin-Amerika. Dette verket er essensielt lesning for alle studenter av verdenshistorie.