Boken "Consumption and Everyday Life" av Mark Paterson gir en innsiktsfull og engasjerende fremstilling av sentrale teorier og ideer som preger feltet for forbruk og forbrukerkultur. Denne tredje, reviderte og utvidede utgaven utgjør en omfattende oppdatering av teksten fra den andre utgaven, med nye kapitler som tar for seg ungdomskultur og forbruk, detaljhandelpsykologi, kjønn og forbruk, globaliseringen av mat, samt digitalt forbruk og plattformkapitalisme. I tillegg introduseres teoretiske perspektiver som praksisteorier, kritisk teori, semiotikk og psykoanalyse. Boken bruker eksempler fra film, litteratur og TV for å illustrere konsepter og trender innen forbruk, og den presenterer et bredt spekter av engasjerende og oppdaterte casestudier. For å gi leseren et bedre historisk perspektiv, gir boken innsikt i hvordan vi ble forbrukere i utgangspunktet. Skrevet av en erfaren lærer, tilbyr verket en tilgjengelig og tankevekkende innføring i konsumets kompleksitet.