Contemplative Approaches to Sustainability in Higher Education
Produktbeskrivelse
Hvordan kan vi utvikle kollegestudenter med den kognitive kompleksiteten, etiske utviklingen og personlige resolusjonen som er nødvendig for å navigere i denne 'bærekraftens århundre'? Å takle disse komplekse og dypt sammenflettede problemene krever nyanserte tverrfaglige forståelser, kollektive bestrebelser, systemiske løsninger og betydelige kulturelle endringer. Bidragsyterne i denne boken presenterer både et rasjonale og et teoretisk rammeverk for å integrere reflekterende og kontemplative pedagogiske tilnærminger, noe som hjelper studenter med å ta en pause, utdype sin bevissthet, tenke mer grundig, og håndtere kompleksiteten i bærekraftfokuserte kurs. Boken tilbyr også et variert utvalg av relevante og tidsaktuelle ressurser som fakultetet kan bruke i undervisningen. 'Contemplative Approaches to Sustainability in Higher Education' fungerer derfor som en viktig ressurs for læreres arbeid med å styrke studenters evner til langvarig engasjement og motstandskraft i en fremtid der bærekraft er avgjørende.