Contemporary Marketing and Consumer Behaviour in Sustainable Tourism
Produktbeskrivelse
Boken "Contemporary Marketing and Consumer Behaviour in Sustainable Tourism" undersøker samtiden trender innenfor forbrukeratferd og markedsføringsstrategier i bærekraftig turisme. Den belyser effektive metoder for promotering av bærekraftig turistutvikling, med vekt på deltakelse fra forskjellige interessenter som lokalsamfunn, innbyggere, besøkende, organisasjoner og myndigheter. Med et internasjonalt perspektiv, tar denne tverrfaglige boken en grundig gjennomgang av de menneskelige aspektene ved miljøforandring. Den dekker temaer som smart vekst, kulturarv, stedets identitet, stedets image og omdømme, teknologi og innovasjon, livssyklustenkning og sirkulær økonomi, avfallshåndtering, økosystemer og global endring, samt overganger til lavkarbonøkonomi. Boken reiser flere originale forskningsspørsmål om den essensielle naturen av bærekraftig turisme i post-pandemiæraen, med mål om å tette kunnskapshull og drive transformativ endring. Gjennom en kombinasjon av teoretiske innblikk og praktiske casestudier, er denne boken en viktig ressurs for både akademikere og praktikere innen feltet.