Controlling International Shipping and Aviation Emissions
Produktbeskrivelse
Boken "Controlling International Shipping and Aviation Emissions" undersøker i hvilken grad to spesialiserte FN-byråer – International Maritime Organization (IMO) i London og International Civil Aviation Organization (ICAO) i Montreal – har vært i stand til å regulere miljøforurensning i det globale fellesskapet. Siden Kyoto-protokollen i 1997, som ga disse to internasjonale organisasjonene i oppdrag å regulere klimagassutslipp fra de raskt voksende internasjonale skips- og luftfartssektorene, har de møtt betydelige utfordringer. Presset for handling har økt, men Deese avdekker hvorfor disse FN-byråene til nå i stor grad har mislyktes i å oppfylle sine kritiske oppgaver. Han utforsker også de mest lovende og praktiske alternativene for å kontrollere og redusere disse utslippene på andre måter. Ved å trekke på et bredt spekter av kilder, inkludert intervjuer med sentrale aktører i IMO og ICAO, samt erfaringer fra industrien og nasjonale myndigheter, belyser Deese de komplekse politiske faktorene som driver denne utviklingen.