Conversation Analysis and Second Language Pedagogy
Produktbeskrivelse
I den andre utgaven av "Conversation Analysis and Second Language Pedagogy" presenteres en grundig syntese av både klassiske og moderne perspektiver innen samtaleanalyse (CA). Denne boken innkapsler interaksjonspraksiser som utgjør interaksjonskompetanse. Gjennom denne syntesen viser Wong og Waring hvordan funn fra CA kan bidra til å øke språkferdighetene hos lærere ved å fremheve betydningen av det talte språket og tilby metoder for å anvende denne kunnskapen i undervisningen av ferdigheter i samtale på fremmedspråk. Den oppdaterte utgaven inneholder betydelige forandringer, som nye funn om interaksjonspraksiser, omorganisert og revidert innhold for økt nøyaktighet, klarhet og lesbarhet, samt et utvidet nøkkelbegreps-glossar på slutten av hvert kapittel. I tillegg er det lagt til nye oppgaver med flere transkripsjoner av ekte samtaler og forfatternes egne erfaringer. Boken retter seg mot nåværende og fremtidige lærere av andre språk, utviklere av læringsmateriell og andre språkprofesjonelle og forutsetter ikke noe bakgrunnskunnskap om samtaleanalyse.