Corporate Social Responsibility and Marketing Ethics
Produktbeskrivelse
Endringer i økonomien og økt konkurranse tvinger oss til å tilpasse forretningspraksisene våre og i større grad ta hensyn til forbrukernes behov samt de sosiale problemene de bryr seg om. Forbrukerne legger i økende grad vekt på den sosiale ansvarligheten til organisasjonene de velger å kjøpe fra og knytte seg til, og bedrifter må inkorporere praksis for selskaps sosialt ansvar (CSR) i sine markedsføringsstrategier. Denne boken belyser konseptet CSR og hvordan det inkluderes som et element i verdibasert markedsføring. Gjennom forskning fra det polske markedet undersøker forfatteren verdibasert markedsføring, hvordan organisasjoner implementerer CSR og analyserer virkningen dette har på forbrukeratferd. Boken utforsker forbrukernes bevissthet om CSR-praksis og hvordan dette påvirker deres kjøpsbeslutninger og merkeva-lojalitet, og argumenterer for at å ignorere CSR kan være skadelig for bedrifters suksess og fortjeneste. Med både empiriske og teoretiske perspektiver gir denne boken en dypere forståelse av sammenhengen mellom ansvarlig handel og forbrukeratferd.