Creating Design Knowledge in Educational Innovation
Produktbeskrivelse
Denne boken undersøker hvordan forskningsbasert designkunnskap skapes, representeres og brukes i prosjekter innen utdanningsforskning og innovasjon. Den gir teoretiske, metodologiske og praktiske retningslinjer for hvordan man kan (og ikke kan) utvikle, representere og (gjen)bruke forskningsbaserte designprinsipper. Bokens kapitler utforsker hvordan utdanningsforskere, designere, lærere og andre innovatører kan gjøre resultatene fra utdanningsforskning og innovasjonsprosjekter skalerbare, lett anvendelige i utdanningsdesign, og innflytelsesrike på praksis. Den tilbyr metodologisk 'know-how' som er teoretisk robust og basert på forsknings- og designopplevelser. Med kritisk refleksjon over nåværende teorier, metoder og praksiser, vurderer boken også fremtidige retninger i lys av utviklingen innen semantiske webteknologier, kunstig intelligens og andre nye teknologier. Dette er en nyttig guide for forskere, forskningsstudenter og innovasjonsdesignere som ønsker å produsere og anvende forskningsbasert designkunnskap.