Creating Space for Ourselves as Minoritized and Marginalized Faculty
Produktbeskrivelse
Boken "Creating Space for Ourselves as Minoritized and Marginalized Faculty" skiller seg ut fra tradisjonelle bøker om fakultetsmestring ved å gi nyankomne fakultetsmedlemmer nye perspektiver for å navigere akademia, samtidig som den humaniserer deres livserfaringer og adresserer det som ofte forblir usagt. Gjennom tverrfaglige metoder, som kreativ kunstnerisk uttrykk, testimonios, og personlige fortellinger, deler kapitelforfatterne erfaringer de har oppnådd om å overleve, blomstre, navigere og lykkes som tidlig karrieres fakultet som representerer minoriteter og marginaliserte grupper. Boken tar opp temaer som å håndtere fiendtlige arbeidsmiljøer, søke fellesskap utenfor akademia, balansen mellom arbeid og fritid, samt utviklingen av en akademisk identitet. Den tilbyr også ukjente tips for å håndtere livet som fakultetsmedlem, samtidig som man vokser til å bli en blomstrende minoritert og underrepresentert forsker. Dette verket utforsker personlige og institusjonelle faktorer som sjeldent blir belyst i andre bøker om karrieresuksess, noe som gir verdifull innsikt til leseren.