Boken "Creativity for Innovation Management" av Ina Goller og John Bessant er en grundig, men praktisk veiledning som utforsker hva kreativitet er, hvorfor det er viktig, og hvordan det kan utvikles både på individ- og gruppenivå. I motsetning til mange teknikkfokuserte bøker, kombinerer denne boken teori med praksis og trekker på den nyeste forskningen innen psykologi, organisasjonsatferd, innovasjon og entreprenørskap. Teksten tilbyr et bredt spekter av muligheter for å utforske innovative og kreative prosesser, og hjelpe leserne med å utvikle disse gjennom aktiviteter knyttet til relevante verktøy og teknikker, samt virkelige casestudier. Gjennom å jobbe med sentrale kompetanseområder på et personlig plan og deretter på teamnivå, viser boken studentene hvordan de kan bygge entreprenørielle praksiser, sterke og innovative team, samt organisasjoner som oppmuntrer og legger til rette for kreativ tenkning. Denne andre utgaven har blitt oppdatert i sin helhet og inkluderer et nytt kapittel som utforsker påvirkningen av fremvoksende teknologier på kreativitet, samt ytterligere materiale om menneskerettet design.